<--! -->

Πέμπτη, 5 Απριλίου 2012

Δωδωνη: Προχωρει η πωληση της

Στη δεύτερη και πιο κρίσιμη φάση του εισέρχεται ο διαγωνισμός πώλησης της γαλακτοβιομηχανίας «Δωδώνη», στην οποία τα μέρη που συνεχίζουν θα πρέπει να καταθέσουν δεσμευτική πρόταση εξαγοράς. Σύμφωνα με πληροφορίες της αγοράς, ανάμεσα στις εταιρείες που προκρίθηκαν είναι η Friesland και η συνεταιριστές μέτοχοι της «Δωδώνης».

Ενώ ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες κάνουν λόγο για την πρόκριση της Lactalis, της «Ολυμπος - Τυράς» των αδελφών Σαράντη και επενδυτικού κεφαλαίου, που ελέγχεται από τον εφοπλιστή Ρέστη.

Υπενθυμίζεται πως στην πρώτη φάση του διαγωνισμού κατέθεσαν ενδιαφέρον συνολικά δεκαπέντε εταιρείες, εκ των οποίων οκτώ διεθνείς και επτά ελληνικές, μεταξύ των οποίων η «Μινέρβα Ελαιουργική», η «Κρι Κρι» και κοινοπραξία των κτηνοτρόφων μετόχων της «Δωδώνη», ΕΑΣ Ιωαννίνων - Θεσπρωτίας και Αρτας - Φιλιππιάδας.

Κριτήρια
Τα κριτήρια με τα οποία έγινε η επιλογή των εταιρειών, σύμφωνα με πληροφορίες, ήταν -εκτός από την οικονομική ευρωστία- η παρουσία στην ελληνική αγορά τυροκομικών αλλά και η πρόθεσή τους να επενδύσουν στην περαιτέρω ανάπτυξη των εργασιών της «Δωδώνη» εντός και εκτός συνόρων.

Οπως όλα δείχνουν, η διοίκηση της Αγροτικής Τράπεζας, στην οποία ανήκει η «Δωδώδη», είναι αποφασισμένη να προχωρήσει στην πώληση της ηπειρώτικης γαλακτοβιομηχανίας, στο πλαίσιο της στρατηγικής για απεμπλοκή από όλες τις μη χρηματοπιστωτικές δραστηριότητες. Ωστόσο, έντονη είναι η φημολογία στην αγορά πως ενδεχομένως η πώληση να καθυστερήσει λόγω των εκλογών, καθώς το ζήτημα έχει ευρύτερες πολιτικές-κοινωνικές προεκτάσεις στην περιοχή της Ηπείρου. Πάντως, τόσο από σχετική έρευνα-δημοσκόπηση που υλοποίησε ένας εκ των διεκδικητών της «Δωδώνη», όσο και από τις τοποθετήσεις των περισσότερων Ελλήνων ενδιαφερόμενων, προκύπτει πως ο διαγωνισμός για να ευοδωθεί θα πρέπει να υπάρξει μία μίνιμουμ συμφωνία του δυνητικού ιδιώτη επενδυτή με τους συνεταιριστές-μετόχους, αλλά και με τους κτηνοτρόφους-παραγωγούς πρώτης ύλης.

Σε διαφορετική περίπτωση, θα προκύψει «σύγκρουση», με απρόβλεπτες συνέπειες, καθώς την είσοδο ιδιώτη δεν επιθυμούν τόσο η αυτοδιοίκηση όσο και σχεδόν το σύνολο των παραγωγικών φορέων της Ηπείρου.

Ισχυρή μάρκα
Να σημειωθεί πως το σημαντικότερο περιουσιακό στοιχείο της «Δωδώνη», το οποίο έχει ανοίξει την «όρεξη» των ανταγωνιστών, είναι βεβαίως η φέτα, καθώς άνευ υπερβολής διαθέτει το πιο γνωστό εμπορικό σήμα (brand name) τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Ενδεικτικό της διείσδυσης της φέτας «Δωδώνη» σε απαιτητικές ξένες αγορές είναι το γεγονός πως αποτελεί το μοναδικό «πρεσβευτή» του πιο γνωστού εγχώριου τυροκομικού προϊόντος σε πολλές λιανεμπορικές αλυσίδες ανά τον κόσμο.

Η «Δωδώνη» ιδρύθηκε το 1963 από την Αγροτική Τράπεζα της Ελλάδος και τις έξι Ενώσεις Αγροτικών Συνεταιρισμών (ΕΑΣ) της Ηπείρου. Σήμερα, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες ελληνικές παραγωγικές και εξαγωγικές εταιρείες τυριών, με την ισχυρότερη και πλέον αναγνωρίσιμη εμπορική επωνυμία στα προϊόντα φέτας στην Ελλάδα.

Το 2010 ο κύκλος εργασιών της ανήλθε σε 103,9 εκατ. ευρώ και τα προ τόκων φόρων και αποσβέσεων κέρδη της σε 7,8 εκατ. ευρώ. Στις 31/12/2011 απασχολούσε 135 εργαζομένους με σύμβαση αορίστου χρόνου και 257 εποχικούς εργαζομένους, συνολικά δηλαδή 392 άτομα, λιγότερα κατά 77 σε σχέση με το 2010.

[via]

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More